DuPont odświeża swoją markę środków ochrony indywidualnej, co ułatwi tworzenie specyfikacji oraz zapewnienie zgodności z nowymi przepisami UE.

tyvek-protective-apparel-hero

Zespół ds. środków ochrony osobistej DuPont pomyślnie ukończył proces zmiany marki i certyfikacji szerokiej oferty odzieży z zakresu środków ochrony osobistej. Dzięki temu klienci będą mogli łatwiej określić prawidłowy rodzaj ochrony pod kątem danego zastosowania, ułatwi to również zapewnienie zgodności z najnowszymi przepisami. 

Globalna zmiana marki obejmuje takie marki, jak ProShield®, Tyvek® oraz Tychem®, a dodatkowo towarzyszą jej łatwe w użyciu opakowania graficzne zapewniające bezproblemową identyfikację. Wszystkie elementy odzieży w ofercie DuPont są teraz certyfikowane przy uwzględnieniu zmiany marki zgodnie z nowym rozporządzeniem UE 2016/425.

Rozporządzenie w sprawie środków ochrony indywidualnej zastępuje Europejską dyrektywę PPE (Personal Protective Equipment) 89/686/EWG. Nowe rozporządzenie w sprawie środków ochrony indywidualnej nie tylko zmienia klasyfikację niektórych produktów i wprowadza pięcioletnie ograniczenie ważności certyfikatów CE; jedną z najważniejszych zmian stanowi jednoznaczne określenie obowiązków wszystkich podmiotów gospodarczych w łańcuchu dostaw. Jednoznacznie określa również, iż importer lub dystrybutor, który wprowadza produkt na rynek europejski pod swoją własną nazwą, marką lub znakiem towarowym, przejmuje pełnię obowiązków producenta. Wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw powinni bezwzględnie rozumieć swoje obowiązki, zaś osoby dokonujące zakupu środków ochrony indywidualnej powinny wiedzieć, czego mogą oczekiwać od dostawców.

Będąc wiodącym producentem środków ochrony indywidualnej, Zespół ds. środków ochrony osobistej DuPont dużo wcześniej rozpoczął przygotowania pod kątem nowych wymagań, o czym szerzej opowie Albrecht Gerland, menadżer produktu w regionie EMEA:

„Dostarczanie najlepszych możliwych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa pracy zawsze było najważniejszym priorytetem dla nas i dla naszych klientów. Z biegiem czasu nasza oferta odzieży ochronnej i akcesoriów rośnie, dzięki czemu jesteśmy w stanie spełniać stale zmieniające się wymagania w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa oraz wyzwania na stanowiskach pracy. Gdy zostały wprowadzone nowe przepisy UE, uznaliśmy, że to doskonały moment na to, aby wykonać ostateczny rozrachunek i upewnić się, że dobieranie odpowiedniej odzieży DuPont do określonych wymogów w zakresie ochrony jest tak jasne i przejrzyste, jak to tylko możliwe. Obecnie nazwy naszych serii środków ochrony indywidualnej są harmonizowane na całym świecie, dzięki czemu klienci mogą być pewni, iż utrzymujemy najwyższy poziom ochrony i zgodności”.

Odświeżona marka DuPont pozwala klientom uzyskać przejrzyste informacje dotyczące poziomu ochrony każdego elementu odzieży. Udało się nam to osiągnąć na dwa sposoby. Po pierwsze, nazwa produktu zawiera teraz numer: Im wyższy numer, tym lepszy poziom ochrony danego elementu odzieży. Przykładowo, popularny kombinezon Tyvek® Classic Xpert jest obecnie znany pod nazwą Tyvek® 500 Xpert, zaś potrójny kombinezon bezpieczeństwa Tychem® ThermoPro zmienił nazwę na Tychem® 6000 FR ThermoPro.

Dodatkowo, DuPont wprowadził również kodowane kolorystycznie ośmiokąty na opakowaniu oraz samej odzieży pozwalające określić stopień ochrony. Kolor szary oznacza, że środki ochrony indywidualnej są odporne na nieszkodliwe ciecze i cząstki stałe, natomiast kolor niebieski oznacza ochronę przed niebezpiecznymi cząstkami stałymi i lekkim opryskiwaniem substancjami chemicznymi. Najwyższy poziom ochrony, oznaczający niezawodne zabezpieczenie przed zagrożeniami chemicznymi, biologicznymi i termicznymi, zapewnia oznaczenie w kolorze pomarańczowym.  Nowe kodowanie kolorystyczne pomaga zidentyfikować produkty „poza półką”, natomiast na wielopakach wprowadzono nowe kody kreskowe (kody EAN) oraz pojedyncze jednostki usprawniające procesy kontroli zamówień i magazynowania.

Choć zmieniono nazwę i opakowanie, niezmienna pozostaje solidna konstrukcja oraz niezawodność odzieży. Dla ułatwienia procesu składania zamówień numery artykułów produktów i ich numery referencyjne pozostają takie same.

Firma DuPont opublikowała również prosty internetowy przewodnik referencyjny dla klientów umożliwiający porównywanie starej nazwy produktu z nową. Jest dostępny pod następującym adresem: http://newsystem.tyvek.co.uk  

For Greater Good to obietnica marki DuPont Tyvek®. Materiały Tyvek® mogą zapewnić niezawodną barierę ochronną, jakiej potrzebują ludzie, aby oszczędzić sobie zmartwień i skupić się na osiągnięciach. Dzięki temu można uczynić więcej dobrego.